fredag 27. november 2009

Pepperkakemann

I går var vi å hilste på verdens største pepperkakemann. Det vil si... Verdens største pepperkakemann (veier 600 kg) "bor" på Ikea på Furuset og vi hilste pent på når vi passerte fordi vi var innom i helt andre ærend! Må si jeg ble litt skuffet over at verdens største pepperkakemann ikke har armer, hva slags pepperkakemann er det som liksom ikke har armer?? He he.. Ja ja.. Diger var han i hvert fall. Om du myser kan du se Mannen og storebror i andre enden av pepperkakemannen, men han var så lang og mobilkamera mitt er så dårlig at du bare skimter dem i det fjerne! ;)



I følge plakatene som hang solgte Ikea Furuset 35 TONN! pepperkakedeig i fjor, og var det varehuset som solgte mest pepperkakedeig i verden!! Not bad! Vi bidro litt til årets salgsresultat og kjøpte med oss fire kilo deig, så nå er vi klare til å arrangere pepperkakebakedag! :-)
I anledning årets pepperkakebakedag har jeg bestilt noen nye pepperkakeformer herfra. (Jeg bestilte på tirsdag og de kom i dag!) Vi synes det er gøy med nye former, så i år blir det pepperkaker formet som cello (Mannen spiller cello så han innsisterte på den formen), fly, elefanter og sommerfugler, i tillegg til de vanlige hjerter, stjerner, damer og menn.



Etter at vi var ferdig på Ikea dro vi for å vaksinere guttene, og fordi bydelen har så god kapasitet fikk Mannen og jeg vaksinen samtidig. Jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er vanskelig å vite hva som er riktig ang vaksinen, men på mange måter synes jeg ikke vi har noe valg! Særlig med et barnehagebarn og et barn under 1 år i huset, så må vi ta de forhåndsregler vi kan. Som en venninne sa, hun kunne ikke tilgitt seg selv om 1 åringen hennes ble kjempe syk når hun kan forhindre det med en vaksine. Så nå er vi vaksinert alle fire. Heldigvis gikk det veldig bra å få satt vaksinen på alle, og ikke har vi kjent noe bivirkninger annet enn litt ømme armer!

Nå er det endelig helg. Jeg ønsker alle en god første adventshelg! ;)

1 kommentar:

  1. Hei Inger-Lise!

    Tusen takk for at du la igjen så koselig hilsen inne hos meg! Det er så moro å vite hvem som leser bloggen min :)

    Kjempesøte gutter du har! Jeg må si jeg er veldig i tvil når det gjelder vaksninen, selv... Foreløpig er vi på nei, men kjenner at jeg ikke har bestemt meg 100%! Det skal ikke være enkelt...

    Ha en flott 1.søndag i advent i morgen!
    Klem fra
    Laila Johanne!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails